اخبار اقتصادی
چاپ00010:59 - 1403/04/20

به پایین کشیده شدن پرچم عزاداری حسینی در هرات/ بازداشت ۲ عزادار امام حسین(ع)

کارگر آنلاین | نیروهای طالبان، پرچم عزاداران عاشورای حسینی در استان هرات در غرب افغانستان را به پایین کشیده و دو عزادار امام حسین(ع) را به دلیل نصب این پرچم، بازداشت کردند.

نیروهای طالبان، پرچم عزاداران عاشورای حسینی در استان هرات در غرب افغانستان را به پایین کشیده و دو عزادار امام حسین(ع) را به دلیل نصب این پرچم، بازداشت کردند.

یک منبع از استان هرات به خبرنگار خبرگزاری ابنا گفت که نیروهای طالبان، پرچم عزاداران را در شب اول محرم در منطقه ای از شهرک شیعه نشین جبرئیل در شهر هرات، پاره کرده و به پایین کشیدند.


به گفته‌ی این منبع، این اقدام از سوی نیروهای طالبان صورت گرفت که با هدف تامین امنیت در این منطقه مستقر شده‌اند.

  • براساس اظهارات منبع، دو نیروی طالبان در ساعات شب، پرچم عزاداری را از از سر دروازه‌ها در منطقه «بازارچه» محله حاجی عباس، به پایین آورده و پاره کردند.
  • این منبع همچنان بیان داشت که نیروهای طالبان دو مغازه‌دار را که به خاطر پاره‌شدن پرچم‌ عزاداری به دفتر شورای علمای شیعه در هرات مراجعه کرده بودند، بازداشت کردند.
  • گفته می‌شود که نیروهای طالبان، این دو مغازه‌دار و عزادار امام‌حسین(ع) را در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم، قرار دادند.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار خبرگزاری ابنا، ماموران اداره امر به معروف طالبان در این محله شیعه‌نشین هرات، دست‌فروشان را از فروش پرچم و لباس‌های ویژه ماه محرم، منع کرده‌اند.

سال گذشته نیز نیروهای طالبان در ایام محرم، چنین اقدام مشابهی را در شهرهای کابل و غزنی انجام داده بودند که خشم و عصبانیت شیعیان افغانستان را در پی داشت.

شورای علمای شیعه افغانستان پیش از این در بیانیه‌ای به مناسبت ایام محرم و عاشورای حسینی از طالبان خواسته بود که از انجام رفتارهای حساسیت‌برانگیز توسط نیروهایش در ایام عزاداری حسینی، جلوگیری کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
سامانه بتا بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران